By Good Assam
আজিৰ যুগত গাড়ী কেৱল যাতায়তৰ মাধ্যম নহয়, জীৱনশৈলীত পৰিণত হৈছে। অফিচলৈ যাবলৈ হওক, পৰিয়ালৰ সৈতে ৰোড ট্ৰিপত যাবলৈ হওক বা চহৰৰ হুলস্থুলত এঠাইৰ পৰা আন ঠাইলৈ দ্ৰুতগতিত উপনীত হ’বলৈ হওক, গাড়ী আমাৰ জীৱনৰ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ অংগ হৈ পৰিছে। কিন্তু, আপুনি কেতিয়াবা ভাবিছেনে যে যিখন গাড়ীত আপুনি কোনো চিন্তা নকৰাকৈ যাত্ৰা কৰি আছে, সেইখন গাড়ীত হঠাতে জুই কিয় লাগে ?
হয়, চলন্ত গাড়ীত জুই লগাটো অতি বিপদজনক পৰিস্থিতি। ই কেৱল গাড়ীখনৰ ক্ষতি কৰাই নহয় আপোনাৰ জীৱনলৈও ডাঙৰ ভাবুকি কঢ়িয়াই আনিব পাৰে। বহু সময়ত আমি সৰু সৰু সমস্যাবোৰক আওকাণ কৰোঁ, যিবোৰে পিছলৈ এটা ডাঙৰ দুৰ্ঘটনাৰ সৃষ্টি কৰে।
এই লেখাটোত আমি শিকিম যে কেনেকৈ চলন্ত গাড়ীত জুই জ্বলিব পাৰে । ইয়াক চিনি পোৱাৰ প্ৰয়োজন গতিকে কি কি লক্ষণ আছে, আৰু এই সম্ভাৱ্য বিপদৰ পৰা আপুনি কেনেকৈ নিজকে আৰু আপোনাৰ পৰিয়ালক ৰক্ষা কৰিব পাৰে। যদি আপুনি গাড়ী চলায় বা আপোনাৰ আপোনজনৰ সুৰক্ষাৰ প্ৰতি চিন্তিত, তেন্তে এই তথ্য আপোনাৰ বাবে অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ।
১/ ইঞ্জিন অতিমাত্ৰা গৰম হোৱা
ইঞ্জিন গাড়ীৰ হৃদপিণ্ড, কিন্তু যেতিয়া এই হৃদয়খন অতিমাত্ৰা গৰম হয়, তেতিয়া ই বিপদৰ সংকেত হ’য় । যদি গাড়ীৰ কুলিং চিষ্টেমে সঠিকভাৱে কাম নকৰে, ৰেডিয়েটৰত লিক হয়, বা পানীৰ স্তৰ কম হয়, তেন্তে ইঞ্জিনটো অতিমাত্ৰা গৰম হ’ব পাৰে। এই উত্তাপৰ ফলত ওচৰৰ প্লাষ্টিক, ৰবৰৰ পাইপত অগ্নিকাণ্ড বা তেল নিৰ্গত হ’ব পাৰে। সাধাৰণ চিন হ’ল উষ্ণতা জোখা যন্ত্ৰ ৰঙাকৈ ইংগিত দিয়া , বনেটৰ পৰা ধোঁৱা ওলোৱা বা ইঞ্জিনৰ পৰা জ্বলি থকা গোন্ধ।
২) বৈদ্যুতিক তাঁৰৰ দোষ
গাড়ী এখনত বহুত ইলেক্ট্ৰনিক উপাদান থাকে – হেডলাইট, এচি, মিউজিক চিষ্টেম, পাৱাৰ উইণ্ডো আদি।এইবোৰৰ কোনো এটা তাঁৰৰ শ্বৰ্ট চাৰ্কিট হ’লে স্পাৰ্কৰ ফলত জুই লাগিব পাৰে। বিশেষকৈ যেতিয়া স্থানীয় গেৰেজত কোনো অনভিজ্ঞ কৰ্মচাৰীয়ে তাঁৰৰ কাম ভুলকৈ কৰে। যদি ফিউজটো বাৰে বাৰে বাজি থাকে, তেন্তে অদ্ভুত গোন্ধ এটা (যেনে জ্বলা তাঁৰ) আৰু হঠাতে লাইটবোৰ নুমাই যায়, তেন্তে বুজিব যে কিবা এটা ভুল হৈছে।
৩/ ইন্ধন লিকেজ
গাড়ীৰ ইন্ধন ব্যৱস্থাত লিকেজ হোৱাটো জুইৰ প্ৰধান কাৰণ। বিশেষকৈ পেট্ৰ’ল গাড়ীত এইটো বিপদজনক কাৰণ পেট্ৰ’ল অত্যন্ত জ্বলনশীল। যদি ইন্ধন লাইনৰ পৰা পেট্ৰ’ল লিক হোৱা কোনো গৰম অংশ বা স্পাৰ্কিং তাঁৰৰ সংস্পৰ্শলৈ আহে তেন্তে জুই লাগিব পাৰে। গাড়ীৰ তলত দেখা পোৱা তেলৰ টোপাল, তীব্ৰ গোন্ধ, ইন্ধন হঠাতে কমি যোৱা আদি চিন।
৪/ আফটাৰমাৰ্কেট এক্সেচৰিজ আৰু পৰিৱৰ্তন
আজিকালি মানুহে নিজৰ গাড়ী ব্যক্তিগতকৰণৰ বাবে এল ই ডি লাইট, হাই-পাৱাৰ মিউজিক চিষ্টেম, টাচস্ক্ৰীণ ডিছপ্লে আৰু অন্যান্য আনুষংগিক সামগ্ৰী স্থাপন কৰে। কিন্তু যদি এই সকলোবোৰ বস্তু সঠিকভাৱে ফিট কৰা নহয় বা নিম্নমানৰ সামগ্ৰী ব্যৱহাৰ কৰা হয়, তেন্তে শ্বৰ্ট চাৰ্কিট বা বেটাৰীৰ অতিৰিক্ত বোজাৰ বাবে গাড়ীত জুই জ্বলিব পাৰে। আপুনি আনুষংগিক বস্তু অন কৰিলে বেটাৰী কম হোৱা, গৰম তাঁৰ স্পৰ্শ কৰাৰ সময়ত স্পাৰ্ক বা জ্বলি যোৱা, বা ইঞ্জিন ষ্টাৰ্ট কৰাত সমস্যাৰ দৰে চিন বিচাৰক।
৫/ ব্ৰেক চিষ্টেমত তাপ
দীৰ্ঘসময় ধৰি ব্ৰেকিং কৰিলে (যেনে পাহাৰীয়া পথত) ব্ৰেক পেড আৰু ডিস্ক অতিমাত্ৰা গৰম হ’ব পাৰে। ইয়াৰ ফলত ৰবৰৰ অংশ জ্বলি জুই লগাব পাৰে, বিশেষকৈ ব্ৰেক অইল লিক হ’লে। ব্ৰেক মাৰিলে জ্বলি থকা গোন্ধ, চকাৰ চাৰিওফালে ধোঁৱা, ব্ৰেকৰ সঁহাৰি লেহেমীয়া বা অস্বাভাৱিক হোৱাৰ দৰে চিন বিচাৰিব।
৬) ধোঁৱা বা গোন্ধ লঘুভাৱে গ্ৰহণ নকৰিব
বহু সময়ত মানুহে ভাবে যে গাড়ীত সামান্য ধোঁৱা বা গোন্ধ ওলোৱাটো স্বাভাৱিক কথা। কিন্তু এই অসাৱধানতা বহু দুৰ্ঘটনাৰ মূল হৈ পৰে। গাড়ীৰ ভিতৰত বা বাহিৰত জ্বলন্ত গোন্ধ পালে লগে লগে গাড়ীখন কাষতে ৰখাই ইঞ্জিন বন্ধ কৰি কিছু সময় অপেক্ষা কৰি বনেট খুলিব।
• প্ৰতিৰোধমূলক ব্যৱস্থা:
(১) নিয়মীয়া চাৰ্ভিচিং: অনুমোদিত চাৰ্ভিচ চেণ্টাৰৰ পৰা গাড়ীখন নিয়মিতভাৱে চাৰ্ভিচিং কৰক।
(২) ইন্ধন আৰু তাঁৰ পৰীক্ষা: প্ৰতিটো সেৱাতে এই দুটা কথাৰ প্ৰতি বিশেষ গুৰুত্ব দিয়ক।
(৩) অগ্নিনিৰ্বাপক যন্ত্ৰ ৰাখক: গাড়ীত সৰু সৰু জুই নিৰ্বাপন কৰিবলৈ সৰু সৰু জুই নিৰ্বাপন কৰিবলৈ গাড়ীত ৰাখিব লাগে।
(৪) চিনবোৰক আওকাণ নকৰিব: যিকোনো অদ্ভুত শব্দ, গোন্ধ বা অশান্তিৰ প্ৰতি তৎক্ষণাত গুৰুত্ব দিয়ক।